Volkswagen wdroży technologię druku 3D z metalu do masowej produkcji

Volkswagen wdroży technologię druku 3D z metalu do masowej produkcji

Volkswagen, największy na świecie producent samochodów ujawnił we wtorek, że zamierza rozpocząć korzystanie z technologii druku 3D w celu masowej produkcji części, w tym gałek dźwigni zmiany biegów i niestandardowych napisów. Jest jednocześnie pierwszym producentem, stosującym najnowszą technologię druku 3D o nazwie HP Metal Jet. Proces ten upraszcza i przyspiesza drukowanie 3D z metalu.

Volkswagen konsekwentnie rozwija technologię, przygotowując się do masowej produkcji we współpracy z firmą HP i producentem komponentów GKN Powder Metallurgy.

„Produkcja samochodów stoi przed poważnymi wyzwaniami: nasi klienci coraz częściej oczekują większej liczby opcji personalizacji. Jednocześnie zwiększa się złożoność wraz z liczbą nowych modeli. Dlatego polegamy na najnowocześniejszych technologiach, aby zapewnić płynną i szybką produkcję. Druk 3D odgrywa szczególnie ważną rolę w produkcji poszczególnych części. „- powiedział dr Martin Goede, dyrektor ds. planowania i rozwoju technologicznego w Volkswagen

Zobacz także: Nowe Bugatti Divo z elementami drukowanymi 3D

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Volksvagen wdroży technologię druku 3D z metalu do masowej produkcji druk 3D w motoryzacji Druk 3D w przemyśle 5

Zobacz także: Szybkie prototypowanie według BMW. Gigant otwiera kampus produkcji addytywnej w 2019 r

Auto Volkswagen’a składa się z około 6000 do 8000 różnych części. Producent samochodów posiada już 90 drukarek 3D w swoich fabrykach, które są wykorzystywane do specjalnej produkcji pojedynczych części lub prototypów. Dzięki addytywnej technologii 3D Metal Jet firmy HP, wydajność zwiększa się pięćdziesiąt razy w porównaniu do innych metod druku 3D. Umożliwia on produkcję dużej liczby części przy użyciu druku 3D i znacznie skraca czas wymagany do ich produkcji.

Volksvagen wdroży technologię druku 3D z metalu do masowej produkcji druk 3D w motoryzacji Druk 3D w przemyśle 3

„Kompletny pojazd prawdopodobnie nie zostanie wyprodukowany przez drukarkę 3D w najbliższym czasie, ale liczba i rozmiar części znacznie wzrośnie. Celem jest zintegrowanie drukowanych elementów konstrukcyjnych z następną generacją pojazdów (…) Na dłuższą metę spodziewamy się ciągłego wzrostu liczby sztuk, wielkości części i wymagań technicznych – aż do części wielkości piłki nożnej.” – dodał dr Goede

Volksvagen wdroży technologię druku 3D z metalu do masowej produkcji druk 3D w motoryzacji Druk 3D w przemyśle 4

Zindywidualizowane elementy projektu, takie jak napisy na klapie bagażowej, specjalne gałki biegów lub klucze ze spersonalizowanymi napisami dla klientów, mogą być na początku drukowane w małej serii. Plan jest taki, aby móc zaproponować klientom taką propozycję indywidualizacji jak najszybciej. Przedstawiciele koncernu zapowiedzieli, że pierwsze elementy konstrukcyjne do masowo produkowanych pojazdów mogą być drukowane w ciągu dwóch do trzech lat.

 

Źródło: 3ders.org

 

 

 

 

 



Nowymi technologiami interesuje się od kilku lat. W Rabbit Form zajmuje się m.in. działaniami z obszaru PR. Prywatnie jest także entuzjastką muzyki, kultury włoskiej, sztuki kulinarnej, jazdy na nartach i snowboardzie.