Stratasys ujawnił, że zespół Penske rozszerza wykorzystanie produkcji addytywnej w środowiskach projektowych i produkcyjnych, aby uzyskać przewagę nad konkurencją w NASCAR, INDYCAR i IMSA. Produkcja addytywna jest wykorzystywana do zaawansowanych testów samochodów, prototypów i części produkcyjnych przy użyciu materiału takiego jak np. nylon 12.
Tworzenie złożonych projektów przy użyciu technologii druku 3D oznacza zredukowane cykle iteracji między tworzeniem i produkcją, aby umożliwić większą szybkość i elastyczność. Jednym z najnowszych zastosowań włókna węglowego Stratasys są lekkie obudowy lusterek. Wykorzystując materiały o dużej odporności na uderzenia i sztywności, zespół Penske lepiej spełnia wymagania środowisk motorowych, które koncentrują się na obciążeniach aerodynamicznych, wibracjach i obciążeniach mechanicznych.
Zobacz także: Nowe Bugatti Divo z elementami drukowanymi 3D
„Podczas gdy kierowcy koncentrują się na osiągnięciu lepszych wyników w czasie sezonu wyścigowego, prawdziwa konkurencja zaczyna się wiele tygodni wcześniej na etapie projektowania. Możliwość szybkiego drukowania 3D na wczesnym etapie procesu, daje zespołowi Penske ogromną przewagę w produkcji lepszych, silniejszych i bardziej aerodynamicznych części wyścigowych „- powiedział Matt Gimbel, kierownik produkcji w zespole Penske.
Zobacz także: Szybkie prototypowanie według BMW. Gigant otwiera kampus produkcji addytywnej w 2019 r
Wyceniony na 70 000 USD w Stanach Zjednoczonych, przemysłowy Fortus 380mc Carbon Fibre Edition firmy Stratasys jest odpowiedni dla klientów, którzy opracowują narzędzia i osprzęt w takich branżach jak motoryzacja, lotnictwo czy w branży medycznej. W tym tygodniu Stratasys będzie dokładniej przyglądał się nowej drukarce 3D podczas IMTS 2018.
Źródło: 3ders.org