Prawdziwe dzieło sztuki w wydaniu 3D w Platige Image

Prawdziwe dzieło sztuki w wydaniu 3D w Platige Image

Co uzyskamy z połączenia dwóch bardzo kreatywnych, rozwiniętych technologicznie firm i technologii 3D? To musi być coś wyjątkowego. Współpraca Platige Image i Zmorph spłodziła BIOSTAGOG.

Firmy Platige Image oraz Bridge stworzyły niespotykane dzieło sztuki – interaktywną ścianę wykonaną w technologii 3D. Obiekt ten składa się łącznie z 3160 elementów (podzielonych na 800 oddzielnych segmentów). Jego wykonaniem zajmowało się łącznie 5 drukarek Zmorph3D, które drukowały je bez przerwy przez 3 miesiące. Projekt powstawała na wcześniejszej generacji drukarek Zmorph.

A oto, jak powstawało to dzieło sztuki:

Jak to działa?

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Jest to w pełni multimedialny i interaktywny obiekt. Ściana, dzięki zastosowaniu specjalnego algorytmu, potrafi reagować na rzeczy, które wokół niej się dzieją. Dzięki ciągłym zmianom pobudza kreatywność i angażuje odwiedzających hol gości.

Projekt łączy ze sobą projektowanie parametryczne, druk 3D, mapowanie video, 3d sensing (znany z tech. Kinect) a całość była wcześniej symulowana za pomocą Processing (processing.org).

A oto prazentacja gotowego projektu BIOSTAGOG:

Prawdziwe dzieło sztuki w wydaniu 3D 1

Dlaczego druk 3D?

Jak przyznaje sam dyrektor kreatywny firmy Bridge, Michał Piasecki – postawili na druk 3D, ponieważ tylko ta technologia pozwala na tak precyzyjne wykonanie danych elementów. Do tego wyłącznie dzięki 3D możliwe jest „połączenie między fizyczną i cyfrową przestrzenią”, która stanowi klucz do uzyskania interaktywnej struktury całego projektu. Realizacją tak dużego druku 3D zajął się między innymi Przemek Jaworski i Mateusz Olczyk.

Prawdziwe dzieło sztuki w wydaniu 3D w Platige Image Bridge druk 3D Mateusz Olczyk oprogramowanie Platige Image projektowanie 3D Przemek Jaworski ZMorph Zmorph 3D

Źródło: swiatdruku3d.pl



Profesjonalnym copywriter i marketingowiec z ogromnym zamiłowaniem do tworzenia dobrego contentu, tekstów sprzedażowych oraz e-mail marketingu. Po godzinach maniak, nowych technologii i pro-wrestlingu (tak, tak - wiem, że jest udawany) :)