W pełni funkcjonalne skrzypce w całości stworzone metodą druku 3D

W pełni funkcjonalne skrzypce w całości stworzone metodą druku 3D

Zastanawialiście się kiedyś jak powstają skrzypce? Z pewnością potrzebny jest wysokiej klasy materiał (drewno), poddane obróbce (wycięciu odpowiedniego kawałka). Następnie wyszkolony rzemieślnik, posiadający także zmysł muzyczny, bierze się do pracy. Struga, rzeźbi, szlifuje, sprawdza „dźwięczność”, dopasowuje rozmiar, struny, smyczek, rączkę itp. Po wielu miesiącach skrzypce są gotowe i kosztują… niemało.

MULTIinstrumentalista w 3D

Czy przedmioty drukowane 3D mogą wyglądać naturalnie?

A co jeśli zamiast tradycyjnego drewna do gry wejdzie plastik?

Wystarczy drukarka, odpowiedni projekt i trochę wolnej gotówki, co udowadnia Autodesk Fusion 360. Firma, która stworzyła projekt skrzypiec 3D inspirowanych oryginalnym Stradivariusem. To co je różni to przede wszystkim cena. Całkowity koszt wytworzenia plastikowego modelu 3D mieści się w granicach 70 dolarów. Wydaje się to niewielką sumą zwłaszcza w porównaniu z ceną oryginału – sięgającą nawet kilku milionów.

Poczuj się jak na stoku, nawet nie wychodząc z domu. Wszystko dzięki VR 2

Przewaga nowoczesności nad tradycją

Skrzypce drukowane w 3D mają 3 znaczące przewagi:

  1. Zbudowane są z kilku połączonych ze sobą modułów, więc w razie zniszczenia któregokolwiek z nich łatwo wymienić brakujący element.
  2. Technologia daje duże możliwości tzw. customizacji drukowanych elementów. W przeciwieństwie do tradycyjnego drewnianego odpowiednika, plastikowe skrzypce mogą przybierać bardzo różne i zarazem ciekawe kształty.
  3. Druk 3D jest po prostu cool ;)!

Z pewnością jednak znajdą się tradycjonaliści, dla których jedynym prawdziwym materiałem jest szlachetne drewno i będą mieli jakieś „ale” do plastikowego instrumentu. Nam (fanom 3D) zupełnie to nie przeszkadza.

Czyż skrzypce 3D nie brzmią równie pięknie, jak ich drewniane odpowiedniki?

Źródło: wevolver.com



Profesjonalnym copywriter i marketingowiec z ogromnym zamiłowaniem do tworzenia dobrego contentu, tekstów sprzedażowych oraz e-mail marketingu. Po godzinach maniak, nowych technologii i pro-wrestlingu (tak, tak - wiem, że jest udawany) :)


Loading...