Oculus wprowadza zestawy Rift i Go VR do sal lekcyjnych na całym świecie

Oculus wprowadza zestawy Rift i Go VR do sal lekcyjnych na całym świecie

Aby wykorzystać coraz bardziej znaczącą rolę VR w edukacji wizualnej, należący do Facebooka Oculus VR, ogłosił, że będzie dystrybuował zestawy Rift oraz Go do instytucji edukacyjnych na całym świecie, zaczynając od Seattle, Tajwanu i Japonii.

Opisane jako programy pilotażowe w ramach istniejącego działu firmy Oculus Education, wprowadzone zostaną zestawy VR w bibliotekach, muzeach i szkołach. Mają za zadanie pomóc szkolić nauczycieli i innych uczestników w zakresie korzystania z rzeczywistości wirtualnej w edukacji, a także pomóc Oculus lepiej zrozumieć rolę tej technologii w klasie poprzez feedback. W przeszłości Oculus współpracował z Biblioteką Stanową Kalifornii, prowadził badania z MIT i Harvardem oraz współpracował z innymi szkołami i instytucjami w USA w zakresie aplikacji VR, szkoleń i studiów poświęconych edukacji.

Zobacz także: Obraz w jakości 8K? Apple przygotowuje autonomiczne gogle do VR/AR

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Zobacz także: Firefox wypuszcza nową wersję przeglądarki dla wirtualnej rzeczywistości. Poznajcie Firefox Reality!

Na Tajwanie firma Oculus współpracuje z Tajwańskim Stowarzyszeniem Internetowym i E-Commerce (TiEA), aby umieszczać zestawy słuchawkowe w bibliotekach i muzeach, aby użytkownicy mogli swobodnie komunikować się z  wizualnymi aplikacjami edukacyjnymi. W Japonii zaś, Oculus koncentruje się na stosowaniu VR w celu pomocy w kształceniu online i tak zwanym nauczaniu na odległość, które polega na kształceniu uczniów, którzy nie mogą być fizycznie obecni w klasie. W Waszyngtonie natomiast, Oculus współpracuje z systemem Seattle Public Schools, aby opracować kurs na temat edukacji VR, aby uczniowie i nauczyciele mogli wspólnie pracować nad tworzeniem treści VR dla klasy. Firma współpracuje również z miejską Fundacją Dostępu do Technologii (TAF), aby pomóc szkolić nauczycieli w zakresie korzystania z VR do nauczania.

Aby udostępnić klasom przykłady najlepszych aplikacji edukacyjnych VR, Oculus wypuścił trzy nowe doświadczenia, dostępne w sklepie Oculus. Jeden z tytułów, „Breaking Boundaries in Science”, koncentruje się na podkreślaniu wkładu edukacyjnego kobiet – naukowców, takich jak Jane Goodall, Marie Skłodowska – Curie czy Grace Hopper. Inna, zwana „Titanic VR”, która została po raz pierwszy wypuszczona na rynek jesienią ubiegłego roku, jest wycieczką po brytyjskim liniowcu pasażerskim, który zatonął 15 kwietnia 1912 roku. Obejmuje on wirtualne odtworzenia tonięcia i strukturę misji w stylu gry wideo, zwiedzanie statku i jego historię. Trzecie i ostatnie nowe doświadczenie edukacyjne VR to „Hoover Dam: Industrial VR”. Łącząc innowacyjne podejście w stylu dokumentalnym z efektami graficznymi, opartymi na technologii Unreal Engine 4, gra przenosi graczy w ekskluzywną podróż przez Zaporę Hoovera.

Wszystkie trzy doświadczenia są dostępne bezpłatnie na urządzeniach Rift, Go i GearVR.

 

Źródło: theverge.com

 

 

 

 



Nowymi technologiami interesuje się od kilku lat. W Rabbit Form zajmuje się m.in. działaniami z obszaru PR. Prywatnie jest także entuzjastką muzyki, kultury włoskiej, sztuki kulinarnej, jazdy na nartach i snowboardzie.