Nowe karty graficzne Geforce pod VR

Nowe karty graficzne Geforce pod VR

Rewolucja VR jest w pełni- widać to nie tylko po ilości „contentu” czy sprzedanych headsetów ale i po ruchach producentów hardware. Nvidia czy AMD zaczynają walkę na polu wirtualnej rzeczywistości czego dowodem są nowe karty graficzne, które właśnie wchodzą na rynek.

Jest do dobry moment aby przyjrzeć się jak zaczyna się wprowadzanie VR do naszych komputerów. W tym artykule krótko opisze trzy ciekawe karty graficzne- Nvidię GTX 1080, 1060 oraz AMD Radeon RX 480.

Zobacz również: Komputer na plecach. Poznaj futurystyczny MSI VR One

Nvidia Geforce GTX 1080

Nowe karty graficzne pod VR

Zaczynamy od mocnego uderzenia- nowej generacji kart dedykowanej wirtualnej rzeczywistości. Nvidia obiecuje znaczny wzrost wydajności w porównaniu do GTX 980 dzięki nowej architekturze bazującej na 16 nanometrowym procesie technologicznym. Różnica w tradycyjnych grach ma wynosić ok 60-70% wydajności a dla VR ma być dwukrotnie wyższa.

Cena karty wynosi niecałe 600 dolarów.

Nvidia Geforce GTX 1060

Nowe karty graficzne pod VR 1

Czemu opiszę ten model? Po drodze jest jeszcze przecież karta GTX1070. Otóż między kartą 1070 a 1060 jest znaczna różnica cenowa. Mimo wszystko GTX1060 ma zbliżone osiągi do GTX980 ale jest znacznie wydajniejszy jeśli chodzi o pobór prądu (75% mniej prądu przy 15% większej wydajności w stosunku do Radeona RX480). Ponadto karta jest wydajniejsza i dedykowana wirtualnej rzeczywistości. Premiera karty odbędzie się 19 lipca. Cena ma wynosić 250 dolarów.

AMD Radeon RX 480

Nowe karty graficzne pod VR 2

O karcie mówi się że jest najtańszą kartą spełniającą wymagania wirtualnej rzeczywistości. Kosztuje ok 1200zł i cenowo jest podobna do GTX 970. Według zapowiedzi producenta, dwie karty RX 480 w trybie dual przewyższają wydajnością najdroższą kartę w zestawieniu- GTX1080.

Jak wszystkie te karty sprawdzą się w praktyce? Na to potrzeba czasu, wyeliminowania błędów wieku dziecięcego oraz więcej wymagającego contentu. W ciągu pół roku okaże się kto jaką zajmie pozycję w walce o wirtualną rzeczywistość.




Loading...