Amerykańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, Neutrogena, zaprezentuje w przyszłym tygodniu nowy, spersonalizowany produkt do pielęgnacji twarzy – Neutrogena MaskiD, podczas Consumer Electronics Showcase (CES) w Las Vegas.
Neutrogena MaskiD jest maseczką w płachcie, dopasowującą się do indywidualnego kształtu twarzy i jej struktury i ma zawierać spersonalizowany skład, dopasowany do potrzeb konkretnych partii skóry. MaskiD jest połączona z aplikacją Skin360 – jednym z narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI), aby dobrać właściwą pielęgnację. Korzystając z kamery w smartfonie ze specjalną nakładką, użytkownik po prostu robi zdjęcie, aby stworzyć dokładną, wielowymiarową mapę twarzy, określić wymiary i kształt nosa, przestrzeń między oczami, ustami i innymi unikalnymi cechami fizycznymi.
Zobacz także: Przenośna drukarka 3D do skóry, która przyspiesza naprawę głębokich ran
„Neutrogena MaskiD stanowi krok w kierunku nowego modelu rozwoju produktu, w którym znajdujemy innowacyjne zastosowania najnowszych technologii, takich jak obrazowanie cyfrowe, analiza skóry i drukowanie 3D, aby dać konsumentom nowe sposoby osiągnięcia najlepszego wyglądu”- powiedział dr. Michael Southall z Johnson & Johnson Consumer Inc.
Zobacz także: Drukowanie 3D elektroniki bezpośrednio na ludzkiej skórze, staje się faktem [VIDEO]
Po zrobieniu selfie, spersonalizowane dane z systemu Skin 360 tworzą wirtualny odpowiednik dermatologa i analizują potrzeby skóry, zalecając, które składniki będą najbardziej korzystne i gdzie. Użytkownicy MaskiD mają do dyspozycji wiele składników, np. takich jak stabilizowana witamina C, oczyszczony kwas hialuronowy czy N-acetyloglukozamina.
Na koniec, dzięki opatentowanemu procesowi druku 3D, nanoszone są składniki maseczki hydrożelowej w jej odpowiednich strefach. Tak spersonalizowana maseczka, ostatecznie trafi do klienta. Firma nie podała jeszcze ceny produktu, wiadomo natomiast, że pojawi się w sprzedaży w USA w trzecim kwartale 2019 roku.
Źródło: 3ders.org