Force Jacket – kurtka Disney’a do VR, która ma symulować fizyczne doświadczenia

Force Jacket – kurtka Disney’a do VR, która ma symulować fizyczne doświadczenia

MIT Media Lab oraz Uniwersytet Carnegie Mellon zaprezentowały nową, koncepcyjną i haptyczną „Force Jacket”, kurtkę, która symuluje fizyczne doświadczenia ludziom noszącym to urządzenie. Disney przewiduje, że kurtka będzie używana z zestawami VR do kreowania wciągających wrażeń.

„Force Jacket” jest wyłożona poduszkami powietrznymi, kontrolowanymi przez komputer, który napełnia i opróżnia worki. Disney przewiduje, że kurtka będzie używana z zestawami VR, biorąc pod uwagę jej zdolność np. do symulacji uścisków, odczuwania uderzeń czy też wrażenia, że po naszym ciele ślizga się wąż. Kurtka składa się z poduszek powietrznych z dołączonymi czujnikami, które kierują siłę i wibracje w określone miejsca na ciele.

Zobacz także: Obraz w jakości 8K? Apple przygotowuje autonomiczne gogle do VR/AR

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Sterowana programowo kurtka waży około pięciu funtów i ma system zaworów, który nadmuchuje i opróżnia 26 komór powietrznych. Posiada regulowane rękawy i wykonana jest ze zmodyfikowanej kamizelki ratunkowej z pianką wewnętrzną, zastąpioną poduszkami powietrznymi. Przedziały powietrzne znajdują się z przodu, z tyłu, na rękach i z boku kurtki.

Zobacz także: Rewolucja w e-commerce? Rozszerzona rzeczywistość jako nowy kanał sprzedaży internetowej

„Na tym etapie pracy celem jest opracowanie podstawowej technologii dla Force Jacket, która będzie wystarczająca do podstawowej oceny psychofizycznej oraz zaprojektowania i przetestowania początkowego zestawu efektów.”Do tej pory efekty te obejmują: pulsujące bicie serca, lekki lub intensywny deszcz, uderzenia kulą śnieżną w klatkę piersiową, uderzenie w ramię, szlam oblepiający plecy, wąż pełznący po ramieniu i wibracje motocykla”- stwierdzili badacze projektu Disney’a, MIT oraz Uniwersytetu Carnegie.

Naukowcy dotychczas stworzyli trzy aplikacje VR do testowania Force Jacket, w tym grę polegającą na walce na śnieżki, symulację węża pełzającego po ciele oraz symulację „rosnących mięśni” jak u Hulk’a.

Autor: Milena Piskorz

Źródło: The Verge

 

 



Nowymi technologiami interesuje się od kilku lat. W Rabbit Form zajmuje się m.in. działaniami z obszaru PR. Prywatnie jest także entuzjastką muzyki, kultury włoskiej, sztuki kulinarnej, jazdy na nartach i snowboardzie.