Jak druk 3D pomógł najlepszemu przyjacielowi człowieka?

Jak druk 3D pomógł najlepszemu przyjacielowi człowieka?

Technologia 3D już wiele razy pomagała ludziom – zarówno ułatwiając im zwykłe codzienne czynności, jak i często ratując również ich zdrowie czy życie. Tym razem przyszedł czas, aby 3D zaczęło pomagać także naszym mniejszym przyjaciołom.

Poznajcie Tumbles’a – niezwykłego psa

Ten malutki szczeniaczek przyszedł na świat zaledwie z 2 łapami. Tumbles, bo tak ma na imię, był jednym z 3 z miotu i jedynym nie obdarzonym wystarczającą ilością łap. Za sprawą aktywnych wolontariuszy ze schroniska i ich działalności na facebook’u szybko znalazł nowy dom, a wraz z nim szansę na nowe życie.

Zobacz: Freddy – żółw, którego uratowała technologia 3D

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Jak druk 3D pomógł najlepszemu przyjacielowi człowieka? 1

Nowi rodzice – nowe szanse

Jego nowi rodzice świadomi, że bez ich pomocy piesek nie da sobie rady w prawdziwym dorosłym psim życiu, od razu przystąpili do działania. Zaprojektowali oni dla swojego podopiecznego specjalny wózek na kółkach, a następnie udali się do Centrum Innowacji (Uniwersytet w Ohio), aby tam prosić o wsparcie w jego wykonaniu.

Zobacz: Druga szansa dzięki trzeciemu wymiarowi, czyli jak druk 3D pomaga zwierzakom

Wózek w 3D

Druk prototypu trwał blisko 14 godzin, po których cały wózek był gotowy (koła, mocowanie itp.). Okazało się jednak, że dla małego Tumbles’a jest on nieco za duży. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem nowego – bardziej dopasowanego egzemplarza.

Jak druk 3D pomógł najlepszemu przyjacielowi człowieka?

Zobacz: Skan 3D każdego gatunku żyjącego na Ziemi. Czy to możliwe?

Pies jest ogromnym szczęściarzem

Jak wiadomo, Tumbles będzie jeszcze rósł i przez kilka najbliższym miesięcy przynajmniej kilka razy jego wózek trzeba będzie wymienić na nowszy i większy model. Uniwersyteckie Centrum Innowacji już teraz zapowiedziało, że wydrukujemy mu tyle wózków, ile tylko będzie potrzebował.

Źródło: http://inhabitat.com



Profesjonalnym copywriter i marketingowiec z ogromnym zamiłowaniem do tworzenia dobrego contentu, tekstów sprzedażowych oraz e-mail marketingu. Po godzinach maniak, nowych technologii i pro-wrestlingu (tak, tak - wiem, że jest udawany) :)