Amerykańska marynarka wojenna zatwierdza roczny test pierwszej metalowej części, drukowanej 3D

Amerykańska marynarka wojenna zatwierdza roczny test pierwszej metalowej części, drukowanej 3D

W ubiegły czwartek ogłoszono, że amerykańska marynarka wojenna zatwierdziła pierwszy, metalowy, drukowany 3D komponent, który ma zostać wykorzystany na pokładzie lotniskowca. Huntington Ingalls Industries, który buduje lotniskowce marynarki wojennej, zaproponował prototyp w celu przeprowadzenia testów i oceny.

NAVSEA składa się z czterech stoczni, dziewięciu „centrów działań wojennych”, czterech głównych miejsc budowy statków. Podstawowym celem jest zaprojektowanie, zbudowanie i utrzymanie okrętów, okrętów podwodnych i systemów bojowych marynarki wojennej, aby sprostać obecnym i przyszłym wymaganiom operacyjnym floty. NAVSEA stanowi jedną czwartą całego budżetu marynarki wojennej.

Zobacz także: US Marines drukują 3D betonowe koszary w zaledwie 40h

Wydrukowanym 3D elementem z metalu jest część systemu parowego, który umożliwia odwadnianie i usuwanie wody z linii parowej podczas użytkowania na lotniskowcu. Prototyp 3D przeszedł testy funkcjonalne i środowiskowe, które obejmowały ocenę materiału, spawania, wstrząsów, wibracji, hydrostatyki i pary roboczej. W tym procesie zastosowano tradycyjne testy mechaniczne w celu określenia wymagań i kryteriów akceptacji. Po takich testach prototyp zostanie usunięty w celu przeprowadzenia analizy i inspekcji.

zaprojektujemy szkolenie z druku 3d dla twojej firmy

Amerykańska marynarka wojenna zatwierdza roczny test pierwszej metalowej części drukowanej 3D

Zobacz także: Amerykańska armia drukuje 3D roboty do użytku w sytuacjach bojowych

„Ta instalacja oznacza znaczący postęp w zakresie zdolności do produkcji części na żądanie i połączenia strategicznego celu NAVSEA, jakim jest terminowe dostarczanie statków i łodzi podwodnych przy zachowaniu przystępności cenowej. Przeprowadzanie badań na CVN-75 [USS Harry S. Truman] pozwala nam uzyskać wyniki testów szybciej, więc – jeśli się uda – możemy zidentyfikować dodatkowe zastosowania produkcji addytywnej dla floty.”” – powiedział Lornet Selby, główny inżynier i zastępca NAVSEA

 

Źródło: 3ders.org

 



Nowymi technologiami interesuje się od kilku lat. W Rabbit Form zajmuje się m.in. działaniami z obszaru PR. Prywatnie jest także entuzjastką muzyki, kultury włoskiej, sztuki kulinarnej, jazdy na nartach i snowboardzie.